Akcja społeczna „Dwie godziny dla Rodziny”

Pracodawco podaruj naszym bliskim więcej czasu: „Dwie godziny dla Rodziny” – akcja społeczna z okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny!

Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania zainicjowała akcję społeczną „Dwie godziny dla Rodziny” skierowaną do wszystkich pracodawców i ich pracowników. Głównym celem akcji jest zachęcenie pracodawców do skrócenia dnia pracy o dwie godziny umożliwiając tym samym pracownikom spędzenie więcej czasu z bliskimi. Akcja odbędzie się 15 maja 2012 roku w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. Firmy biorące udział w akcji zostaną szczególnie wyróżnione na stronie internetowej Fundacji: www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości.

Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu dla najbliższych, współmałżonków, rodziców, dzieci, krewnych. Rodzina i tworzone w niej więzi stanowią, poza systemem oświaty, bezwzględnie podstawowy fundament kształtowania rozwoju młodego pokolenia – naszego najcenniejszego kapitału społecznego – jego kompetencji społecznych i systemu wartości potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu dorosłym jako przyjaciela, partnera, pracownika i zwyczajnie człowieka. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” ma na celu zwrócenie uwagi pracodawców jak i pracowników na ich odpowiedzialność wobec najbliższych – powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania.

Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” jest skierowana do przedsiębiorców, jak i wszystkich rodzin dostrzegających znaczenie harmonii i równowagi w życiu rodzinnym oraz zawodowym. Program wspomaga rozwój kompetencji społecznych pracowników i ich systemu wartości, potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu prywatnym i zawodowym. Dla realizacji celów biznesowych pracodawcy potrzebują zaangażowanych pracowników o zrównoważonym życiu prywatnym i zawodowym. Działania pracodawców ukierunkowane na zapewnienie w firmie równowagi między pracą z życiem prywatnym (work-life balance) mogą być skutecznym narzędziem motywacji pracowników oraz wzmacniać ich poczucie więzi z firmą. Zaangażowanie w akcję Fundacji jest zatem doskonałą okazją do podkreślenia, że pracownik istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji. Celem akcji jest również podkreślenie znaczenia rodziny, jako podstawowej komórki życia społecznego, jej zadań w społeczeństwie, roli pracowników-rodziców w budowaniu przyszłego kapitału społecznego.

Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania, za pośrednictwem pracodawców uczestniczących w akcji, będzie zachęcała pracowników do poświęcenia tego dodatkowego czasu na rodzinną rozmowę o wspomnieniach z dzieciństwa, dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o naszych marzeniach, rodzinnych pamiątkach, zwyczajach, tradycjach, rytuałach, do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć. Akcja ma służyć wzmacnianiu więzi członków rodziny oraz ich poczucia tożsamości i wspólnych wartości. Te dwie godziny powinny być szansą na lepsze zrozumienie kim jesteśmy, co nas ukształtowało, co chcielibyśmy przekazać naszym następcom – przekonuje Zofia Dzik.

Rodzina, tworzone w niej więzi i budowane przez nią relacje, od samego początku są przedmiotem szczególnego zainteresowania Fundacji. Tym samym staramy się wykorzystywać wszelkie nadarzające się okazje służące zwróceniu uwagi na wielopokoleniową rodzinę i jej znaczenie w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia – dodaje Zofia Dzik.



Komentarze:

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.