Oczy i skóra, czyli witamina B2

Witamina B2 znana jest pod nazwą ryboflawina. Jest ważna dla dojrzałych kobiet, bo odpowiada za prawidłowe widzenie, ochronę skóry i paznokci oraz gojenie się ran. Bierze do tego udział w procesach utleniania i redukcji, odpowiada za funkcjonowanie układu nerwowego, współuczestniczy z witaminą A w prawidłowym funkcjonowaniu błon śluzowych, dróg oddechowych, nabłonka naczyń krwionośnych i skóry. Ma swój udział także w przemianach aminokwasów i lipidów.

Witamina B2 odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu wzroku. Stąd jej niedobór może mieć negatywny wpływ na jego funkcjonowanie. Jaki?

Może powodować zaczerwienienie i pieczenie oczu, pogorszenie ostrości widzenia, światłowstręt, łzawienie oraz łatwe męczenie się oczu. Do innych negatywnych efektów niedoboru B2 zaliczamy wypadanie włosów, łojotok,  kłopoty z koncentracją, zawroty głowy, bezsenność i zaburzenia oddychania. W szczególnie poważnych przypadkach – także choroby układu nerwowego, dystrofię mięśni, łuszczące się zmiany skórne okolic nosa, ust, czoła i uszu. Warto dodać też, że witamina B2 ma wpływ na stan błon śluzowych, a jej niedobór może odpowiadać za pleśniawki i zajady.

Ryboflawina występuje w wątrobie, chudych serach, migdałach, grzybach, dziczyźnie, jajach, zielonych częściach warzyw, łososiu, pstrągu, makreli, pełnoziarnistym pieczywie, małżach, fasoli, grochu, soi, mleku, jogurcie, kefirze, maślance, drożdżach i orzechach włoskich, a także w różnych rodzajach mięs.
W preparatach może pochodzić z roślin genetycznie zmodyfikowanych.



Wybierz witaminę B dla siebie:




Komentarze:

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.