SMS-y z kobiecego punktu widzenia

Kobiety częściej przekazują w SMS-ach emocje a mężczyźni używają ich do bardziej pragmatycznych celów.  Panie chętniej niż panowie (63 proc. do 45 proc.) wysyłają SMS-y Premium, aby wspierać akcje charytatywne. Kobiety dominują również wśród uczestników konkursów audio-tele, quizów,  oraz głosowań w programach telewizyjnych, radiowych oraz internetowych   – takie są ustalenia z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2012” przygotowanego przez Platformę SerwerSMS.pl.

Kobiety bardziej niż mężczyźni są zainteresowani otrzymywaniem SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Chęć otrzymywania takich komunikatów wyraziła co trzecia uczestniczka badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012”.

Największa różnica (52% do 32%) ujawnia się w zainteresowaniu kobiet i mężczyzn otrzymywaniem informacji z promocjami na  usługi kosmetyczne i fryzjerskie. 52% kobiet i tylko 15% mężczyzn. W przypadku branży odzieżowej  SMS-y o promocjach i specjalnych ofertach chciałoby otrzymywać 82% kobiet i 50% mężczyzn. Również więcej pań niż panów (odpowiednio 40% i 32%) wyraziło zainteresowanie otrzymywaniem specjalnych ofert od restauracji i kawiarni w formie SMS-a.  Uczestniczki badania Platformy SerwerSMS.pl chciałyby ponadto otrzymywać SMS-em oferty dotyczące edukacji (23%) a także z branży rozrywkowej i kulturalnej (51%).

Dużo więcej mężczyzn niż kobiet przejawia natomiast zainteresowanie SMS-ami informującymi o promocjach na sprzęt AGD/RTV (odpowiednio 50% i 26%) oraz wycieczki (29% do 24%).

Kobiety poprzez swoją otwartość na nowe technologie i szerokie zainteresowania  są grupą, która napędza ruch SMS-ów w Polsce. Krótkie wiadomości tekstowe panie wykorzystują zarówno do wyrażania emocji jak i do poszukiwań wyjątkowych ofert np. np. na usługi kosmetyczne lub fryzjerskie. Z naszych doświadczeń wynika, że najmilej widziane przez kobiety są  SMS-y z rabatami na konkretną usługę lub produkt” – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl 

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że smartfony nie są wykorzystywane w identyczny sposób przez kobiety i mężczyzn. Panie najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83 proc.).  Dla mężczyzn smartfon służy przede wszystkim do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie to przeglądanie Internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują je jak tradycyjny telefon – do dzwonienia (77 proc.).

Badania Ericsson Consumer Lab wskazują na to że kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów. Częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach.  Jednocześnie okazuje się, że skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki.



Komentarze:

lady.jo napisane 5 lat 4 tygodnie temu

mhmm , a potem sie nie opedzisz od bzdurnych pseudo wróżb za jedyne 2, 46 zł. Telefoniczne wrózby to bzdura!!! Przeciez tam siedzą przypadkowi ludzie , często studenci . Nie dajcie sie skusić :)

ola napisane 5 lat 4 tygodnie temu

Astrokamera.pl to najłatwiejszy sposób na spotkanie z profesjonalnym doradcą duchowym.
Wystarczy wykupić żetony za pośrednictwem sms lub przelewem internetowym i korzystać z oferowanych usług naszych doradców.

Spotkanie z wróżką na żywo bez wychodzenia z domu.

To bardzo proste! Sprawdź jak działa http://www.astrokamera.pl/

Tenia1 napisane 5 lat 18 tygodni temu

Nie do końca jest prawdą, że jesteśmy takie chętne do powiadomień. Od osób mających telefony komórkowe wiem, że większość jest trochę wymuszana przy otrzymywaniu kart członkowskich. Wiele osób nawet nie czyta SMS-ów ze sklepów tylko kasuje. A to, że kobiety biorą udział w pomaganiu to się chwalić powinno.

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.