Sport

Wiosna - czas na rower

Na polskich ulicach można zauważyć coraz więcej rowerzystów. Jazda na rowerze przestała być już tylko jedną z form aktywnego spędzania czasu. Cykliści stali się pełnoprawnymi użytkownikami jezdni. Z każdym rokiem na naszych drogach pojawiają się nowe udogodnienia dla rowerzystów, wytyczane są kolejne kilometry ścieżek. W większych miastach (Warszawa, Wrocław, Opole, Kraków, Rzeszów) działają systemy miejskich wypożyczalni rowerów.  Rower to bowiem najtańszy i najbardziej ekologiczny środek transportu.

Sport to zdrowie - zwłaszcza w okresie przekwitania

Pomimo postępującego wieku kobiety są w stanie pozostać młode, pod warunkiem, że dbają o swoje komórki. Regularny wysiłek fizyczny sprzyja wzrostowi wydolności serca i płuc. Od niedawna wiadomo, że uprawiając sport, szczególnie bieganie, w organizmie powstają substancje zwane endorfinami. Są to pokrewne opium, które wywołują dobre samopoczucie i zadowolenie z siebie. Sport poprawia zatem nie tylko zdrowie fizyczne ale i psychiczne.

Jak spalić 100 kalorii?

By stracić 1 kg zbędnego ciałka należy spalić około 7000 kalorii. Łatwo policzyć, że odpowiada to spaleniu 700 kalorii dziennie przez pięć dni. Jeśli zastanawiasz się jak tego dokonać nie angażując się w kosztochłonne zajęcia fitness podajemy kilka wskazówek:

Zwiedzanie/spacerowanie
15 minut energicznego spaceru pozwala spalić 100 kalorii. Aby stracić pół kilograma w ciągu tygodnia, należałoby spacerować 105 minut dziennie przez pięć dni.

Jazda na rowerze

Taniec w każdym wieku - spróbuj i Ty

Czujesz, że twojemu ciału brak aktywności? Nie chcesz jednak wylewać wiader potu na siłowni lub na zajęciach fitness? Zapisz się na kurs tańca. Oferty szkół wprost pękają w szwach od różnego rodzaju zajęć. Podczas lekcji nauczysz się tańczyć, poznasz nowych ludzi, a co najważniejsze - znów odkryjesz jak wspaniale być kobietą.

Jogging - Zaczynamy przygodę z bieganiem

Ciągle jesteśmy zaganiane, wciąż galopujemy między pracą, domem, sklepami, przyjaciółmi i rodziną, dlatego nie każdą z nas kusi wizja dodatkowego biegania. A jednak jogging to bardzo przyjemna forma ruchu, o ile nie będziemy go traktować jako katorżniczego wysiłku, ale relaks. Jogging jest bowiem formą truchtu lub biegu w wolnym tempie, z prędkością 7-9 km/h, a nie nerwowym cwałem jak za uciekającym autobusem. Głównym jego celem jest podniesienie poziomu sprawności i wydolności fizycznej bez zbędnego stresu związanego z przesadnym forsowaniem sił.

Nordic walking. Z kijkami na spacer

Jest taki sport, który uprawiać mogą wszyscy i wszędzie. Nie wymaga żelaznej kondycji, drogiego sprzętu ani boiska. A do tego jest idealny dla kobiet po czterdziestce, które często nie mają sił ani czasu, by regularnie chodzić na basen albo aerobik.Ten sport to nordic walking, czyli krótko mówiąc chodzenie z kijkami.

Subskrybuje zawartość